Bedagadt szemekkel….
2008 július 17. | Szerző: Nagyiv |
Nagyiván ma 53,7 kg
………kb. úgy nézek ki, mint a +szörnyecskék” c. filmben az a kínai “nmérhetivíz” csodaállat….
NEM ENGEDTEK ÁT A 4. FORGALMI VIZSGÁN SEM!
4. Nem akarok én belemagyarázni a dologba semmit, csak LE KELL ÍRNOM…
Kihúzom a vizsgaútvonalat, leellenőrzöm a gépjárművet (gumiabroncsok, kormány, lámpák, fékberendezés)…szépen el is jutok az első kötelező feladatig, ügyesen megfordulok egy arra alkalmas helyen…Ezután 30-as övezet következik, itt jobbkéz felől elsőbbséget adni szándékozva jól belassítok (amúgy is 20-al mentem, szóval még 1-esbe is visszakapcsoltam, nehogy lefulladjak…Megyek: utca balról-itt nekem van elsőbbségem. Közben figyelek előre: milyen feladataim lesznek. Szűk utca, nagy szembeforgalom. Szépen lehúzódok, elengedem a szembe jövőket, továbbindulok. Látom, hogy előttem, a sávomban kilóg egy piros parkoló autó- félig elfoglalva a sávot. Tükör, holttér, irányjelző- és mivel nem jött szembe épp senki- pici gáz (ÉRTSD 20-AL MENTEM)- utca jobbról- de üres- ezért nem lassítottam. Szépen kikerülöm a parkoló autót: VIZSGÁZTATÓ: EJNYE-EJNYE…Még reménykedtem, hogy csak picit kötözködik, de amikor láttam, hogy nem a következő feladat: a parkolási részek felé megyünk, hanem gyanúsan vissza a felügyeletre…már sejtettem…
Ezért DIREKT TARTOTTAM A 40-ES TEMPÓT, MINDEN KIS PICSA ZEBRÁNÁL MEGÁLLTAM, HOGY MÉG AZ IS ODAÉRJEN AZ ÁTKELŐHÖZ, AKI AKKOR SZÁLLT LE A VILLAMOSRÓL.
Az esélytelenek nyugalmával 22 perc után visszaértem a vizsgainduló helyszínre, AHOL IS A VIZSGÁZTATÓ ELKEZDTE FORSZÍROZNI, HOGY MIÉRT HAGYTAM KI EGY ÉVET AZ ELŐZŐ VIZSGA ÓTA?! EZ NAGYON SOK.
MONDTAM: KÖZBEN SZÜLTEM EGY BÉBIT- BÁR SZERINTEM K…..RA SEMMI KÖZE NINCS HOZZÁ (EZT NEM MONDTAM).
ÉS, HA KÜLFÖLDÖN LETTEM VOLNA?
ESETLEG NEM TUDTAM VOLNA FIZETNI AZ AUTÓVEZETÉST?
MI A KURVA KIBASZOTT GECI KÖZE VAN HOZZÁ, HOGY MIÉRT TELT EL EGY ÉVA KÉT VIZSGA KÖZÖTT?!
KÖNYÖRGÖM, NEM AZ A LÉNYEG, HOGY HOGY VEZETEK?????!!!
NAGYON KIBUKTAM- ENNYIRE MÉG SEMELYIK SIKERTEKLEN FORGALMI VIZSGA UTÁN.
ELMENTEM, KÖVETKEZŐ- LEGKÖZELEBBI VIZSGAIDŐPONT: 08.08. 9:50. (Ez Csongrád megye: napi 3-4 vizsga…)
NEM BÍRTAM ABBA HAGYNI A SÍRÁST. TÖBBSZÖR MEGMOSTAM AZ ARCOM HIDEG VÍZZEL.
KIKÉSZÍTETTEM AZ ELŐRE ELKÉSZÍTETT EBÉDET- DE KÉT FALAT UTÁN NEM BÍRTAM FOLYTATNI AZ EVÉST. FŐZTEM 1 KV-T. MEGITTAM…AMÚGY IS EGÉSZ NAP FÁJT A FEJEM, DE A MIGRÉNEM EZIDŐRE ELVISELHETETTLENNÉ FOKOZÓDOTT (MÁR DÉLBEN VETTEM BE PANADOLT….)
CIGI, CIGI, CIGI, KÁVÉ. BŐGÉS, MOSDÁS, BŐGÉS, MOSDÁS…
ESKÜVŐNKRŐL MARADT (KÜLÖNLEGES ALKALOMRA FÉLRETETT )
5*****METAXA KINYÍTÁSA…EGY DECI KONYAK MAGAMÉVÁ TÉTELE KÉT RÉSZLETBEN.
ÁGYON DÖGLÉS, SÍRÁS, VÉGKIMERÜLÉS. MOSDÁS.
MAGAM ÖSSZEKAPÁSA, BABA NEMSOKÁ FELÉBRED ALAPON. MOSDÁS.
KÁVÉ.
PÁR FALAT KAJA.
BŐGÉS, KÉZREMEGÉS, TEHETETLEN DÜH.
KÍNVIGYOR, LESZAROMÉRZET, RÖHÖGÉS.
———————————————————————————-
SZONIKÁM, MINTHA MEGÉREZTE VOLNA, MEKKORA BÁNATOM VAN: HATALMAS ÖRÖMET SZERZETT!!!
MEGMUTATTA (ÉLETÉBEN ELŐSZÖR), HOGY MÁR TÖBB MÉTERT IS TUD EGYEDÜL, SEGÍTSÉG ÉS KAPASZKODÁS NÉLKÜL MENNI…
NA EZUTÁN MÁR ÖRÖMÖMBEN IS KÖNNYEZTEK A SZEMEIM.
EZ VÁLTAKOZOTT: SZOMORÚSÁG BÜSZKE ÖRÖM….
———————————————————————————
Tegnapi kajcsim:
Reggel: 4 ek N.F. csokis tk. gabonapehely+ 125 ml tej
Délben: 3 kanál zöldbableves
1 dl konyak
Uzsonna: pici sült csirke, pár falat párolt kelkápioszta
2,5 dl friss tej
1 kicsi (multipackból) csokis “Boci” jégkrém
Vacsora: 20 dkg Zala felvágott
+
4 KV
0,7 l light kóla
0,8 l szénsavmentes ásványvíz
1/2 l 4.3.2.1. étrendkiegészítő-ital
Mozgás: HELYETTE MIGRÉN
“Kenőpénzt akart a vizsgáztató?
2008.05.29. 08:25 :: SilentSound
Sokszor gondoltam már arra, hogy vannak hibák a magyarországi autóvezetői vizsgarendszerben. Olyanok kapnak jogosítványt, akiknek nem szabadna, akik pedig felkészültek rá, azok esetenként mégis megszívják. SP az utóbbira hozott nekünk egy saját példát. Ti mit gondoltok?
B típusú jogosítvány, első forgalmi vizsgán a vizsgáztató “Ez életveszélyes volt” (kanyarodás, autó nem jött, és a sebesség is alacsony volt) felkiáltással megszakította és sikertelennek nyilvánította a vizsgát. De az igazán érdekes dolgok csak ezután következtek.
Az oktató szerint “Újabban mindenkit megvágnak, mert vizsgák után kapják a pénzt”. És “Az utolsó 16 vizsgából 2 volt sikeres”.
Az első állítás érdekes, mival a közép-magyarországi régióban az elmúlt hónapban valamivel több, mint 70.000 vizsgaalkalom volt, ebből 7000 volt sikertelen. A magyarországi sikeres vizsga átlag pedig 50% körül van. Így tehát vagy nem mondott igazat, vagy csak saját magát minősítette. Az állítás másik fele, miszerint a vizsgák után kapják a pénzt, szintén nem igaz, mivel az NKH (Nemzeti Közlekedési Hatóság) saját vizsgáztatói fix fizetést kapnak, a szerződéses vizsgáztatók pedig szintén órabérért dolgoznak, a megtartott vizsgák számától függetlenül. Így – csak a plusz vizsgaalkalommal – a vizsgáztató anyagilag nem jár jobban. Ráadásul (ennél az iskolánál) a pótórák többe kerülnek a normál óránál, tehát az iskola biztos jobban jár, ha a nebuló többször vizsgázik.
De mi van, ha a vizsgáztató kenőpénzt akart?
Itt folytatódnak az érdekes dolgok. Az NKH központban a vizsgáztatásért felelős vezető gyakorlatilag letagadta a korrupció létezését a jogosítványszerzés folyamán. Azt mondta, nem tudja elképzelni, hogy lenne olyan, aki pénzt fogadna el azért, hogy a vizsgázó sikeresen vizsgázzon. Ha még nem hallott ezer meg ezer ilyen esetről, akkor az a baj, ha meg hallott, akkor az a baj. Mindenki hallott ilyet, jó sokat.
Még egy furcsaság, hamár az NKH vizsgáztatókat felügyelő vezetőjéről van szó: saját elmondása szerint aktív vizsgáztató és ex oktató. Mikor ez kiderült, már nem is volt olyan furcsa számomra, hogy szerinte kizárólag a vizsgázó lehet a hibás.
Ezután kerestem meg az autósiskola vezetőjét, aki elmondta, hogy a vizsgáztatók a Petzvál utcában található Fővárosi Közlekedési Felügyelet vizsgázással foglalkozó főosztályához tartoznak. Itt azt a magyarázatot kaptam az esetre, hogy nyilvánvalóan a vizsgázó a hibás, mint ahogy a reklamáló vizsgázóknál is 80%-ban (!!! – és mi van a maradék 20%-kal???) így van. Azért rákérdeztem, hogy mi van, ha mégis valaki mást érzek hibásnak (nem vagyok benne biztos, hogy a vizsgáztató, az iskola részéről sem tiszta az ügy…), erre azt mondta, hogy a vizsgáztató azért ül ott, mert benne meg kell bízni. Mint ahogy megbízunk a bírókban, ügyészekben is.
Azért én szerettem volna megtudni, ennek ellenére mi az eljárás arra, hogy kiderüljön az igazság. A válasz az volt, ember legyen a talpán, aki kideríti, hogy mi történt, mivel hárman ültek az autóban, a (somindent hallottunk a vizsgáztatókról) vizsgáztatóban meg kell bízni, a (hazudozós) oktatónak érdeke, hogy a vizsgázó megbukjon, a szerencsétlen vizsgázó meg hiába bizonygatja az igazát, a tapasztalatok azt mutatják, hogy neki úgysincs igaza. A vizsgalapon – feltehetőleg, bár ezt utólag senki nem láthatja, csak ha hivatalos eljárás indul – pedig az áll, hogy az eredménytelenség oka a kanyarodási szabály megszegése.
Ezek után mindenki gondoljon, amit akar, lehet, hogy tényleg a vizsgázó a hibás, de ha mégsem, mit lehet tenni ebben az ügyben, és miért van, hogy szabályos, hogy az iskola jól jár a bukott vizsgázóval? És mikor az ember sok tízezer forintjáról van szó, miért – egy ismeretlen iránti – bizalom az egyetlen, ami döntő lehet az ügyben?”
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: